Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Mi az a bot?
Bizonyára sokan hallottatok már a botokról, de hogy miképp működnek, hogyan lehet őket felismerni, és hogy milyen következményei vannka a használatának, nem mindenki számára lehet ismerős. A bot kifejezés a "robot" szóra utal. Ez egy olyan segédprogram, ami lényegében helyetted végez egyszerű, de sokszor ismételt műveleteket a játékban, például szörnyek leölése, skillezés, dropok felszedése stb.

Hogyan lehet felismerni, ha egy másik játékos botol?

  • A skilljei "összefolynak", ill. skillek "közben" tud másik szörnyre átmenni
  • Vagy nem szedi fel a droppokat, vagy épp hogy azonnal.
  • Egyértelműen látszik, hogy előre beprogramozott mozdulatsort követnek.
  • Nem válaszol ha írunk (ez nem feltétlenül jelenti még hogy az illető botol!)
  • Ha meghal (mert pl. le PK-zzuk) egyszerűen fölkel, és fut tovább, bár ilyenkor a neve már nincs a feje fölött és szörnyeket se öl.
  • Van olyan bot, ami még 1-1.5 percig még öli a mobokat normál attackkal, és fel is szedi a dropot, csak később relogol.
  • Nem kel fel egyből, a halál utáni 180 másodpercet teljesen kivárja, és amikor a játék automatikusan visszarakja a spawnpontra, visszamegy a helyére.
  • Van olyan bot, ami egyből kilép, ha megtámadjuk.


Mit tegyél, ha megbizonyosodsz egy játékosról, hogy ő bot/bármilyen más hacket használ?
Megjegyzés: Game Advisorok (GA) NEM tudják, kickelni, banolni a botokat, így ha botot láttok, ne a GA-k segítségét keressétek, hanem tegyétek az itt leírtakat.

Menj föl a http://forum.cabalonline.com/newthre...do=cheatreport weboldalra, és töltsd ki a mezőket:

  • Username: ha be vagy jelentkezve a fórumon, itt megjelenik a felhasználóneved, ezt nem lehet megváltoztatni.
  • Character Name: A gyanús játékos karakterének neve (warmapon ellenség esetén a 8jegyű száma, pl 01122334)
  • Location channel, Map, X/Y coordination: Channel, Map (DS, GD, BI stb.), X/Y pozíció (a térkép bal alsó sarkában látod)
  • Time: Időpont, amikor láttad a botot (dátum+idő)
  • On which Server World was the character?: Melyik szerver?
  • Please, write down additional information and attached a screenshot or movie here..: Egyéb megjegyzések, ill. kép/videó helye



Hogyan tölts fel ide képet (screenshotot) a botról?

  1. Menj a www.kepfeltoltes.hu  vagy a gyorsabb www.media.proxnet.hu és www.kepfeltolto.hu weboldalra.
  2. Itt válaszd ki a feltöltendő képet, majd töltsd fel.
  3. Alul megjelenik a kép linkje, ezt másold be az üzenetbe, majd küldheted az üzenetet.



Hogyan töltsd fel videót a botról?
A legegyszerűbb az, ha feltöltöd a videódat a YouTube-ra, és a linket bemásolod az üzenetbe.

Nem feltétlenül szükséges videót készíteni, hiszen a GM-ek nem a screenshot/videófelvétel alapján fognak dönteni, hogy blockolják-e az adott játékost, hanem előtte természetesen ők is megvizsgálják a gyanús accountot.

Mivel a most elküldött üzenetedet külön úton dolgozzák fel (nem a ticketekkel együtt), ez egy hatékony módszer a botolók és hackerek ellen. Ha már egyvalakit is észrevettél hogy botol/hacket használ, és írtál ilyen üzenetet, azzal is nagyon sokat segítettél!


Miért is tilos a botok használata?

 

  • Igazságtalanok - amit egy rendes játékos hosszú szenvedéssel ér el, az egy botot használónak pár gombnyomással megvan. Például amíg te napokat töltesz egymás után a gép előtt skillezéssel, addig egy botos nyugodtan csinálhat akármi mást is (aludhat, tvzhet, csajozhat stb.)
  • Foglalja a helyet a szervereken.
  • Mivel a botok nagy számban tudnak értékes tárgyakat szerezni, ezek értéke a piacon esik - így az egyébként értékes tárgyak ára leesik, és bizonytalanságot okoz a játék gazdaságában.
  • A plusz terheltség lagot eredményez.
  • A botok elleni harc jelentősen lassítja a GM-ek/adminok munkáját, ezáltal Updatekre, Patchekre, Eventekre később/egyáltalán nem kerül sor.
  • A botprogramok rendkívül veszélyesek, hiszen a legtöbben keylogger található, ami a botprogram letöltésekor és telepítésekor azonnal a gépedre kerül.
    A keylogger egy olyan program, ami minden billentyűleütést rögzít - tehát ha egy ilyen van a gépeden, akkor rögzíti a Cabalos ID-det/jelszavadat is, és elküldi a keylogger, vagyis a botprogram tulajdonosának. Ebben az esetben ne csodálkozz, ha a karaktered (a "nagykari" is) rövid időn belül megszabadul a ruháitól, honorjától, alztól stb.
  • És egyáltalán: ha valaki ilyen programot használ, az inkább ne MMO-zzon, mert soha nem fogja megérteni ezeknek a játékoknak a "lényegét", hiába van x milliárd Alz pénze vagy menő cuccai, soha nem fogja élvezni a játékot. Ezeknek a kedves játésokoknak ezt a játékot ajánlom.




    Social Engineering (társadalommérnökség)


    Social Engineering, azaz emberek manipulálásával bejutni számítógépes rendszerbe. Ne higgyük azt, hogy ez nem igazi Hacker módszer. Ezt a módszert alkalmazta a nagy hacker Kevin Mitnick is sokszor. A Hackerek és Crackerek között nagyon kevés a nő, mégis vannak meghatározó személyek. A Social Engineering módszert nagyon magas szinten alkalmazó Hacker is nő volt. Susan Thunder, aki mellesleg Kevin Mitnick környezetében tartózkodott. Nézzünk meg Susan hogyan bizonyította be, hogy a módszer nagyon is hatékony... A törés helye 1 tárgyalóterem volt, ahol a tengerészet és a légierő magas rangú tisztjei ültek. Susannak 1 borítékot adtak, amiben megadták a computerközpont nevét, amit meg kellett törni. A cél érdekében bármilyen eszközt igénybe vehetett (computer, modem , telefon ). Susan rögtön csatlakozott a könnyen hozzáférhető katonai számítógépre, és kikereste a főbb adatokat. A lényeg az volt, hogy kikereste a gépet karbantartó emberke nevét. Felhívta a bázist telefonon, és kiderítette, hogy ki a parancsnok. Nem kellet mást tennie csak használni a szakzsargont és máris az ölébe hullott az infó, hogy Hasting őrnagy az akit keres. Még azt is sikerült kiderítenie, hogy az őrnagy titkárnőjét Hastingsnak hívják.. Ennyi infó elég volt, hogy felhívja a megtörendő számítógépközpontot. A következők hangzottak el.
    -Buchanan vagyok. Az őrnagy megbízásából telefonálok, mert nem tud beloggolni a rendszerbe.. Az őrnagy kérdezi, hogy ennek mi az oka.
    (a rendszergazda megtagadta a választ.)
    (ekkor Susan erősebb hangnemet vett föl)
    -Nézze nem azért telefonáltam, hogy az időmet fecséreljem! Mi a neve, beosztása, és szolgálati száma?
    Még 20 perc sem telt el és Susan birtokában voltak az első titkos infók.. Mielőtt tovább lépett volna, a tábornok felállt az asztaltól és csak annyit mondott, hogy ennyi 1enlőre elég lesz…..
    Tehát bebizonyosodott az, hogy minden rendszer leggyengébb láncszeme az ember. Az se véletlen, hogy a számítógépes betörések nagy részét belső emberek követik el. 1 hacker számára a legegyszerűbb megoldás pénzzel, zsarolással belső kapcsolatra szert tenni. Éppen erre szolgál a Social Engineering. Akinek nincs elég pénze lefizetni 1 rendszergazdát az vezesse félre azt. El kell vele hitetni, hogy ő 1 jogosult felhasználó.
    Már említettem, hogy Kevin Mitnick is használta ezt a módszert előszerettel. Lássuk, hogyan tette. A Los Angelesi COSMOS központjába lopakodott. Rövid 1eztetés után Mitnick és két társa,  Roscoe, és Mark Rossl egyszerűen besétált az épületbe, és odament az ügyeletes tisztviselő asztalához. Kiadták magukat a Pacific Bell alkalmazottainak. Azt a szöveget nyomták, hogy másnapra meg kell írniuk 1 jelentést. Még az azonosítószámukat sem kérték……Az út szabad volt megkeresték a 108-as szobát. Amit már előzetes informálódás során kiderítették, hogy az a szoba érdekes nekik. Majd a rendszergazda szobájába találtak 6 darab kézikönyvet, amiben a Cosmos computerről volt minden információ. Magukhoz is vették 1ből. Majd kisétáltak.

    Social Engineering módszer Cabal folyamán és rengeteg más területen is a legelterjettebb hacker eszköz. Az emberi hiszékenység kijátszása játékokban a legegyszerűbb. Akár egy 10en éves kisfiú/lány is képes arra hogy megpróbálja valami kitalált indokkal elkérni valakinek az accountját és akármilyen fura, sok olyan ember van, aki beveszi a kitalált történeteket és megadja a szükséges információkat. Ez ellen nincs mit tenni.
    Soha senkinek ne adjátok ki a jelszavatok; accotok; msn címetek; mail címetek; iwiw myspace myvip elérhetőségetek!

    <!--[if !supportLineBreakNewLine]--> <!--[endif]-->

    A myspace, iwiw, hi5 típusú keresőkön név és mail cím alapján könnyű a felhasználót azonosítani. Az ilyen szolgáltatások igénybevételekor közzétett adatokat könnyen ki lehet bogozni az adatlapból: a kutya, testvérek, szülők, dátumok adottak. Gyakran nem is a jelszó, hanem a biztonsági kérdésre adott válasz alapján jutnak el a felhasználói fiókhoz. (Erre az iskolai példa a „Mi a kutyám neve” típusú kérdés, amire az iwiw-en kitett Lajka és én című kép könnyű választ ad.)

    FONTOS!
    Msn cím megadásával és 1 szó váltásával már 1 eszesebb hacker aktív smilet küldve 1 vagy több keyloggert és spy programot helyezhet el a gépeden, amivel már bármilyen személyes adathoz hozzáférhet.
    Mindig legyen külömböző az MSN és a Mail címetek a Mail cím pedig semmiképp ne a regisztrációs mail legyen. Lehetőleg Gmailt használjatok ugyanis Free; Citro; és egyéb mailszerverek vagy címek könnyedén törhetők, Gmailhez pedig már kell egy kis logika.

    Keyloggerek:

    E-mail fiókok, publikus hozzáférések


    Az otthoni felhasználót az esetek nagy részében nem éri hackertámadás. Nem mintha nem lenne könnyű préda, csak az átlagos felhasználó gépén nincsen semmi olyan, amit egy hacker másképp ne tudna megszerezni. Az otthoni felhasználókat rendszerint nem az esti hírekben szerepelő, bankok, pénzintézetek, vagy kormányzati szervek szervereiben kutakodó hackerek törik fel, hanem „jóindulatú” barátok, vagy exek. Ellenük viszont könnyebb védekezni.

    Publikus e-mail fiókban tárolni a féltett információt veszélyes dolog. Az e-mail dobozra számtalan veszély leskelődik. Yahoo, Freemail, Google-fiókokra könnyen lehet feltörő szoftvert találni. Ezek működése lényegében egyszerű: a „gaz” felhasználó küld egy mailt a „jó” felhasználónak és mikor a jó felhasználó megnyitja azt, a mailből előbújik egy keylogger.


    Mi is az a keylogger?
    Ez talán a spywarek legismertebb változata. A spyware lényege, hogy valakinek továbbjuttatja a gépen tárolt információt, keyloggerek esetében a jelszót. Mindegy, hogy ki, mikor, milyen felhasználót és jelszót ír be, a keylogger tárolja, majd gazdájának továbbküldi azt.

    Keyloggereket egyébként internetkávézókban is könnyen találhatunk (érdemes egy kicsit a billentyűzeten zongorázni, az Alt, Ctrl, Enter, Shift, illetve F1–12 billentyűkre különös tekintettel). E sorok írója több, azóta méltó büntetésként csődbe ment internetkávézó gépén is találkozott a Perfect Keylogger névre hallgató programmal.

    A mailben érkező keylogger azonban gyakran nem telepedik meg a merevlemezen, csak az ideiglenes tárolóban. Az e-mailjeinket tároló szerver, amihez csatlakozunk, néha megerősítést kér a mi számítógépünktől, arról, hogy valóban mi vagyunk-e a szerverre csatlakozva. Ilyenkor az ideiglenes tárolóban sunnyogó programocska lecsap a jelszavunkra, és már küldi is a feladóhoz.

    A jó hír azonban, hogy a legtöbb tűzfal és antivírus program könnyedén észreveszi ezeket a háttérben működő programokat. Nem utolsó sorban a mail szolgáltatók is igyekeznek megelőzni a dolgot, így a vírusellenőrzés alkalmával ilyen jellegű programok után is kutatnak.